ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ 21 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Ο κάθε πολίτης αυτής της πόλης, ή ακόμη της χώρας, γνωρίζει από πρώτο χέρι πως είναι το να έρχεσαι αντιμέτωπος με την δυσκολότερη, θα λέγαμε, μάχη των τελευταίων πολλών ετών, αυτή της πανδημίας! Όσο δύσκολο είναι για έναν εργαζόμενο να απέχει από την εργασία του, τόσο είναι και για έναν μαθητή όταν απέχει από τα μαθητικά του καθήκοντα.
Θα αναφερθούμε λοιπόν στην ουσία του λόγου αυτού, την εκπαίδευση. Ως μαθητές και συγκεκριμένα των τριών (3) τελευταίων ετών της σχολικής μας πορείας δεν θα μπορούσαμε να μην αναγνωρίσουμε τις φθορές που έχουν προκληθεί στην «υγεία» του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ούτε φυσικά να επιτρέπουμε να μας κρατούν τα μάτια κλειστά και να ξυπνάμε κάθε πρωί σε κάτι πρωτόγνωρο και πολλές φορές άγνωστο. Ομόφωνα συμφωνούμε, πως η ενημέρωση μας για την οποιαδήποτε εξέλιξη, δεν κατατάσσεται στα πρωτεύοντα ζητήματα της πολιτείας, θέλοντας βεβαίως να τονίσουμε πως δεν έχουμε ως σκοπό μας την στοχοποίηση οποιουδήποτε πολιτικού κόμματος.
Εν συνεχεία, θα θέλαμε να αναφερθούμε στις νέες μεταρρυθμίσεις του συστήματος μας και αναλυτικότερα στην υπουργική απόφαση για τηντοποθέτηση, ή αλλιώς την αύξηση,της βάσης εισαγωγής των μαθητών στα ΑΕΙ, κάτι που αφαιρεί το δικαίωμα από όλους τους μαθητές να διεκδικήσουν μία θέση σε όποια σχολή επιθυμούν. Κρίνουμε απαράδεκτο, σε δυσμενείς συνθήκες όπως αυτή του εγκλεισμού, η οποία μας αποστασιοποιεί από την δια ζώσης, και ουσιαστική, εκπαίδευση να γίνονται τέτοιες ριζικές αλλαγές. Κανένας μαθητής δεν είναι προετοιμασμένος για τόσα νέα «κύματα» και ενώ οι αποφάσεις που παίρνονται θα έπρεπε να περιέχουν αίσθημα κατανόησης και να λειτουργούν ως χείρα βοηθείας, αυτές αντίθετα κάνουν την καθημερινότητα μας ακόμη πιο δύσβατη. Ένα ακόμα ενδεχόμενο που απασχολεί πολλούς μαθητές, είναι η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο, κάτι που όπως έχει φανεί από άλλες χρονιές, καθιστά την μέθοδο τωνενδοσχολικών εξετάσεων πολύ δυσκολότερη, αφού όταν με αποτυχία δοκιμάστηκε, στο παρελθόν, «κόπηκε» το σαράντα (40) τοις εκατό των υποψηφίων.
Συν της άλλης, τημαθητιώσα νεολαία απασχολεί η αίσθηση πως τελευταία γίνεται έμμεσα μία έντονη προώθηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αφού όπως προαναφέραμε οι νέες αποφάσεις δεν μας επιτρέπουν να βασιστούμε μόνο στις ελάχιστες, δεδομένης της κατάστασης πάντα, διδακτικές ώρες. Μάλιστα, έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο της δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας διαδικτυακά, άρα διαφεύγουμε στην παρακολούθηση επιπλέον μαθημάτων/ωρών σε ιδιωτικούς τομείς (φροντιστήρια) . Θεωρούμε πως ο χρόνος και οι συνθήκες δεν ευνοούν καμία από τις νέες ανεύθυνες μεταρρυθμίσεις και όπως είναι επόμενο, εξοργίζουν το μαθητικό κοινό.
ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
- Την άμεση ενημέρωση μας σε ό,τι αφορά τα ζητήματα εκπαίδευσης και κάθε άλλο νέο ενδεχόμενο που μας αφορά άμεσα ως μαθητές.
- Να σταματήσει κάθε μεταρρύθμιση και να αποσυρθούν όσες, εμφανώς, μας βλάπτουν ως μαθητές, με αφορμή τις μη ιδανικές συνθήκες εκπαίδευσης.
- Δικαίωμα στον καθένα μας για την διεκδίκηση θέσεων σε όλες τις σχολές, όπου θα επιλέγουμε και δεν θα μας επιλέγουν.
- Έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας διαδικτυακά, ώστε να έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στην επιπλέον βοηθητική εκπαίδευση, κάτι που φυσικά απαιτεί την πρόσληψη περισσότερων εκπαιδευτικών.
- Την επιστροφή στον χώρο του σχολείου, μόνο εφόσον αυτό καθίσταται ασφαλές, και τηνΑΜΕΣΗεύρεση λύσεων για αυτό το ζήτημα.
Τέλος, ζητούμε κάτι τελευταίο! Απαιτύμε μάλλον, από κάθε ανώτερο μας να αφυπνίσει την συνείδηση του για λίγο, να μπει στην δική μας θέση, να αντιληφθεί τι διανύουμε και πόσο δύσκολο είναι να ξυπνάμε καθημερινά σε κάτι άγνωστο, ενώ το αύριο πλέον μας τρομάζει! ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ
Με εκτίμηση η μαθητική κοινότητα,
1ου ΓΕΛ Καστοριάς
2ου ΓΕΛ Καστοριάς
3ου ΓΕΛ Καστοριάς
ΕΠΑΛ Καστοριάς